1%
Logo akcji 1%

Czy wiesz, że możesz nam pomóc rozwijać Edukację Medialną, przekazując 1% swojego podatku? To bardzo proste - wystarczy, że w zeznaniu podatkowym podasz nasz numer KRS 0000070056.

Dowiedz się więcej

x
Scenariusze zajęć, ćwiczenia, materiały

Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych

Katalog kompetencji w formacie PDF można pobrać tu.

Przeglądaj kompetencje (rozwiń)

Poziom edukacyjny:

edukacja formalna
edukacja ustawiczna

Kategorie kompetencji:

  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)

Wybrane kompetencje – Szkoła podstawowa 4-6

Prawo w komunikacji i mediach

Media a prawa człowieka, obywatela i dziecka

- Zna swoje prawa związane z korzystaniem z mediów, takie jak wolność twórczości artystycznej i korzystania z dóbr kultury czy wolność słowa; wie, że ma prawo np. malować, robić zdjęcia i je publikować w internecie, czytać książki, pisać wiersze, prowadzić bloga, kontaktować się i dyskutować z innymi osobami itd.
- Zna swoje obowiązki związane z korzystaniem z internetu, takie jak poszanowanie prawa do prywatności, tajemnica komunikowania się. Wie, że np. nie powinno się rozpowszechniać prywatnych informacji o innych w internecie bez ich zgody czy udostępniać treści maila.
- Wie, że prawo chroni zarówno tych, którzy przekazują informacje, jak i tych, których te informacje dotyczą; np. bloger, publikując swoje teksty w sieci, korzysta z wolności słowa. Jeśli jednak wpisy na jego/jej blogu kogoś ośmieszają, bądź ujawniają intymne informacje z czyjegoś życia, osoby te mają prawo domagać się ich usunięcia, powołując się na ochronę prawa do prywatności.