1. Na stronie portalu internetowego pod jednym z artykułów opublikowano komentarz o treści „Nie wszyscy muzułmanie to terroryści, ale wszyscy terroryści to muzułmanie”. Komentarz podlega moderacji i powinien:
2. Aby przygotować podcast, należy posiadać przynajmniej:
3. Muzeum cyfrowe chce udostępnić skan XIV-wiecznego kodeksu. Zgodnym z ideą domeny publicznej sposobem jego udostępnienia będzie:
4. Aby uniknąć możliwości podejrzenia przez niepowołane osoby, jakie strony internetowe odwiedzałaś/eś ostatnio, powinieneś/powinnaś:
5. Komentarz opublikowany w Internecie ma taką samą wartość bez względu na to, czy jest anonimowy czy podpisany imieniem i nazwiskiem:
6. Wraz z grupą osób zamierzasz przygotować cyfrową opowieść (narrację) na temat współczesnych nastolatków i ich stosunku do szkoły. Żeby praca była efektywna, a jej rezultat efektowny, warto zorganizować wspólną pracę w następujących krokach:
7. Firma telekomunikacyjna wykorzystuje boty do automatycznego odpowiadania na pytania klientów zadawane w serwisie społecznościowym. Boty zwracają się do wszystkich po imieniu. Kiedy użytkownik, który sobie tego nie życzy, wyraża swoje niezadowolenie z takiej formy rozmowy, firma powinna:
8. Jesteś członkiem/członkinią grupy, która przygotowuje aplikację mającą ułatwić osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po Twojej miejscowości. Oprogramowanie będzie m.in. informować, czy przy określonej instytucji, firmie, sklepie, znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami i ile ich jest. Aby aplikacja działała prawidłowo, powinieneś/powinnaś:
9. Pojęcie „niewidzialnej pracy” może dotyczyć:
10. Możesz uważać, że informacje, do których docierasz, są wiarygodne, ponieważ:
11. W pewnym mieście prokuratura bada umowy z wykonawcami projektów budżetu obywatelskiego. Nikomu, jak dotąd, nie postawiono zarzutów. Która postać tytułu newsa opublikowanego na lokalnym portalu internetowym będzie najbardziej zgodna z zasadami etyki dziennikarskiej?
12. Dołączyłeś/aś do grupy, która zbiera informacje o problemach dotyczących młodych ludzi w Twojej okolicy. Zamierzacie zaprezentować zgromadzone informacje w interesujący sposób, tak by zainteresować lokalne media, służby miejskie, zwykłych obywateli i Waszych rówieśników. Grupa nie ma możliwości regularnego spotykania się, dlatego wybraliście pracę wyłącznie przez Internet. Który zestaw narzędzi pozwoli Wam na jak najlepszą, wspólną pracę?
13. Poniżej podano wybrane cechy hasła opublikowanego w Wikipedii. Która z nich jest najbardziej pomocna przy analizie jakości hasła?
14. Na przeglądanej stronie internetowej znalazłeś/aś interesującą grafikę, którą chciał(a)byś wykorzystać w przygotowywanej cyfrowej narracji. Nie jest ona jednak podpisana. Co robisz?
15. W nieistniejącym języku programowania TEST dana jest funkcja zapisana w następujący sposób:funkcja f(a) { wyświetl a + b;}Przeczytaj uważnie kod i zastanów się, jak działa ta funkcja.Główną wadą tego kodu jest przetwarzanie brakującego argumentu:
funkcja f(a) { wyświetl a + b;}
16. Przygotowujesz teledysk do utworu nagranego przez Twój zespół. Efekt swojej pracy opublikujesz na kanale zespołu na YouTube. Teledysk nie może łamać praw autorskich, w przeciwnym razie zostanie usunięty z serwisu. W teledysku możesz wykorzystać zdjęcia, ikony, fragmenty filmów:
17. Muzeum cyfrowe udostępniło skan druku propagandowego z pierwszej połowy XVII w. w humorystyczny sposób przedstawiający strony angielskiej wojny domowej (trwającej z przerwami między 1642 a 1651 rokiem):https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Engl-Bürgerkrieg.JPGNajlepszym zestawem tagów dla osoby katalogującej pliki cyfrowe w muzeum, a równocześnie najbardziej użytecznym dla użytkowników przeszukujących stronę zestawem słów kluczowych opisujących ten obiekt będzie:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Engl-Bürgerkrieg.JPG
18. Podczas wycieczki szkolnej zrobiłaś/eś sporo zdjęć znajomym, w różnych sytuacjach. Masz również dostęp do wielu fotografii, które przygotowali Twoi koledzy i koleżanki. Zamierzasz niektóre z nich zamieścić na swoim kanale w serwisie społecznościowym. Możesz opublikować:
19. Korzystając z sieci, natrafiamy na różne interesujące informacje. Pojawiają się w wielu serwisach informacyjnych, społecznościowych, w postaci reklam dołączanych do materiałów wideo, reklam zamieszczonych w tekstach itp. Na co warto zwracać uwagę, podczas codziennego korzystania z mediów, żeby efektywnie wykorzystać czas spędzony w Internecie?
20. Blokująca reklamy wtyczka do przeglądarki działa w następujący sposób:
Adres e-mail, na który przyślemy informację o wynikach
Test powstał w ramach projektu "Collegium Młodych - media i technologie" realizowany w ramach III Osi priorytetowej: Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nr umowy POWR.03.01.00-00-C078/16-00.
Wyślij