Scenariusze zajęć, ćwiczenia, materiały

Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych

Katalog kompetencji w formacie PDF można pobrać tu.

Przeglądaj kompetencje (rozwiń)

Poziom edukacyjny:

edukacja formalna
edukacja ustawiczna

Kategorie kompetencji:

  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)
  • (rozwiń)

Wybrane kompetencje – Gimnazjum

Prawo w komunikacji i mediach

Prawa osób niepełnosprawnych

- Wie, że istnieją międzynarodowe instrumenty prawne dotyczące praw osób niepełnosprawnych, do których należy stosować się w Polsce (np. Konwencja ONZ o prawach osób niepełnosprawnych) i potrafi je znaleźć w internecie.
- Wie, że informacja przedstawiona w sposób dostępny dla wszystkich dociera do większej liczby odbiorców, a niestosowanie ułatwień dostępności dla osób niepełnosprawnych powoduje wykluczenie części obywateli (np. osób starszych, niedowidzących czy niedosłyszących) z pełnego uczestniczenia w życiu społecznym.
- Umie rozpoznać łamanie prawa osób niepełnosprawnych do korzystania z mediów i wie, że należy na nie reagować, np. poinformować o tym rodziców, opiekunów, nauczycieli.