1. Crowdfunding to inaczej:
2. Powracające problemy z dostępem do internetu u danego usługodawcy to materiał na reklamację telekomunikacyjną składaną do:
3. Śledzone przez firmę zachowanie internauty w internecie:
4. Profilowanie nie wiąże się z:
5. Dobór reklam do użytkownika nie jest w internecie możliwy na podstawie:
6. Jeżeli sąd odmówi osobie poniżej 16 roku życia prawa dostępu do informacji publicznej, a informacja ta jest dla zainteresowanej osoby subiektywnie ważna, to jaki kolejny krok warto wykonać?
7. W przypadku, gdy informacje o sprzęcie w sklepie internetowym są niepełne, a sprzedawca konsekwentnie wprowadza klientów indywidualnych w błąd, gdzie warto kierować się po pomoc?
8. W ramach dozwolonego użytku wolno nam bez zgody twórcy przygotować spektakl teatralny i wystawić go w szkole oraz:
9. Osoby niepełnosprawne często korzystają z nietypowych narzędzi. Osoby niewidome w internecie surfują posługując się specjalnymi “gadającymi” przeglądarkami. Osoby nie mogące korzystać z rąk mają specjalne urządzenia umożliwiające nawigację po stronach lub systemy rozpoznawania głosu. Zestaw norm dzięki którym strony internetowe są przyjazne dla osób niepełnosprawnych to:
10. Dane osobowe są chronione mocą prawa, ale niektóre z nich uznaje się za dane wrażliwe i poddaje dodatkowym rygorom, m.in. nie wolno ich przetwarzać bez naszej pisemnej zgody lub w celu innym niż szczegółowo określony. Do danych wrażliwych zaliczamy:
11. Majątkowe prawa autorskie są ograniczone w czasie. Kiedy wygasną utwór przechodzi do domeny publicznej i staje się własnością wspólną. Dzieje się to:
12. Wszystkim twórcom przysługują autorskie prawa osobiste, które – w przeciwieństwie do praw majątkowych – są wieczne i niezbywalne. Zaliczamy do nich:
13. Telewizje utrzymują się przede wszystkim z reklam emitowanych w trakcie trwania programów. Przepisy prawa:
14. Urzędy które zajmują się ochroną praw obywateli w mediach cyfrowych to:
15. W odniesieniu do internetu tak zwane prawo do zapomnienia to:
16. Autorskie prawa osobiste chronią twórców utworów bezterminowo i bezwarunkowo. Zaliczamy do nich:
17. Wykonałeś/wykonałaś remiks cudzych utworów. W jakich sytuacjach możesz rozpowszechnić swój utwór?
18. Chcesz dowiedzieć się, co sklep internetowy robi z twoimi danymi osobowymi. Gdzie szukasz tej informacji?
19. Czy możesz opublikować niekomercyjnie remiks wierszy dostępnych w bibliotece internetowej Wolne Lektury?
20. Na co NIE pozwala ci dozwolony użytek?
Adres e-mail, na który przyślemy informację o wynikach
Test powstał w ramach projektu „Collegium Młodych – media i technologie” realizowanego w ramach III Osi priorytetowej: Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nr umowy POWR.03.01.00-00-C078/16-00.
Użytkowników, którzy wypełnili test kompetencji, zachęcamy do wypełnienia FORMULARZU DANYCH OSOBOWYCH i przesłania go na adres fundacji. Pozwoli nam to na zaraportowanie naszych działań do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Administratorem danych osobowych jest Fundacja Nowoczesna Polska (ul. Marszałkowska 84/92 lok. 125, 00-514 Warszawa). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Dane są przetwarzane w zakresie niezbędnym do udziału w projekcie „Collegium Młodych - media i technologie”. Osobom, których dane są zbierane, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Więcej informacji w polityce prywatności.
Projekt „Collegium Młodych – media i technologie” jest finansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dane zawarte w formularzu mogą być przekazane NCBiR w ramach sprawozdawczości i kontroli realizacji projektu.
Wyślij