Projekt zakłada stoworzenie profilu użytkownika wybranego forum dyskusyjnego, który będzie brał aktywny udział w toczących się na forum dyskusjach i zbuduje swój autorytet wśród innych forumowiczów.
Celem projektu jest:
zwiększenie wiedzy na temat funkcjonowania komunikacji na forum dyskusyjnym,
nabycie umiejętności wypowiadania się na forum dyskusyjnym,
nabycie umiejętności analizy komunikacji na forum dyskusyjnym,
wzrost kompetencji w zakresie umiejętności pracy w grupie.
samodzielność i zaangażowanie uczestników i uczestniczek potrzebne do realizacji projektu,
związek projektu z rzeczywistością, zainteresowaniami grupy,
ideę pracy w grupie przy projekcie,
czas trwania projektu,
spotkania konsultacyjne,
karty pracy grupy projektowej,
tabele oceniania.
3.
Podziel uczestników i uczestniczki na grupy po 5 osób. Odpowiednim podziałem w tym projekcie jest podział na grupy biorący pod uwagę zainteresowania uczestników i uczestniczek. Rozdaj każdej grupie harmonogram projektu i poproś o zapoznanie się z nim. Wspólnie prześledźcie harmonogram. Spróbujcie razem odpowiedzieć na pojawiające się pytania.
Zwróć uwagę na:
terminy spotkań konsultacyjnych (jeśli to możliwe ustalcie ich daty i godziny),
kolejność działań w projekcie.
Jeśli pojawią się pytania, spróbujcie wspólnie znaleźć na nie odpowiedzi.
4.
Rozdaj grupom karty pracy i tabele oceniania. Poproś grupy o zapoznanie się z tymi materiałami.
Zwróć uwagę że:
karty pracy grupy projektowej są podstawą do spotkań konsultacyjnych i oceny pracy grupy,
karty pracy grupy projektowej pomagają grupom planować i realizować projekt na poszczególnych etapach,
istotne jest zapoznanie się z tabelami oceny.
Spotkanie konsultacyjne I
Zapytaj uczestniczki i uczestników, jakim forom dyskusyjnym się przyglądali i do jakich wniosków doszli. Zapytaj, jakie forum wybrali i dlaczego. Jak określili profil użytkownika?
Zwróć uwagę na:
wybrane forum dyskusyjne
Czy grupa sprawdziła, jak wygląda aktywność użytkowników na wybranym forum?
Czy tematyka forum pozwoli grupie aktywnie w nim uczestniczyć?
Jak wygląda stworzony profil użytkownika?
wypisanie działań i terminy
Czy jest realne wykonanie takiego projektu?
Czy działania są szczegółowo wypisane?
Czy podane działania można rozpisać bardziej szczegółowo?
Czy uczestniczki i uczestnicy wiedzą, jak wykonać poszczególne działania?
Jak są rozdzielone zadania między osobami?
Czy jest dla wszystkich jasne, kto i kiedy jest odpowiedzialny za zarządzanie kontem użytkownika forum?
Czy poszczególne osoby posiadają umiejętności potrzebne do wykonania zadań?
projekt jako całość
Czy grupa posiada umiejętności potrzebne do wykonania projektu?
Jakie trudności uczestnicy i uczestniczki mogą napotkać na swojej drodze?
Spotkanie konsultacyjne II
Poproś o przedstawienie dotychczasowej aktywności użytkownika grupy na forum.
Zwróć uwagę na:
aktywność na forum
Czy grupa regularnie zamieszcza posty?
Czy grupie udaje się zaangażować innych użytkowników forum w dyskusję?
Jaki jest odzew innych użytkowników na posty użytkownika grupy?
Co można zmienić, żeby uzyskać większą aktywność wokół postów użytkownika grupy?
współpracę w grupie
Czy uczestnicy i uczestniczki zgadzają się na przyjęty podział zadań w grupie?
Czy pojawiają się konflikty i nieporozumienia? Jak są rozwiązywane?
Czy wszyscy uczestnicy i uczestniczki biorą aktywny udział projekcie?
przygotowania do prezentacji
Czy grupa wie, czego powinna dotyczyć prezentacja?
Spotkanie konsultacyjne III
Poproś grupę o przedstawienie analizy postów, którą zrobili.
Zwróć uwagę na:
analizę postów
Czy grupie udało się wyciągnąć wnioski z dokonanej analizy?
Czy grupa wie, jaka jest przyczyna popularności i braku popularności wybranych postów?
przygotowania do prezentacji
Zapytaj grupę, na jakim etapie przygotowywania są do prezentacji.
Zwróć uwagę na następujące zagadnienia:
Jaką formę będzie mieć prezentacja? Czy będzie to prezentacja ze slajdami, prezentacja prezi, wypowiedź?
Czy grupa ma świadomość limitu czasowego prezentacji?
Jeśli więcej niż jedna osoba będzie przedstawiać prezentację, czy podział zadań między osobami jest jasny?
Czy prezentacja ma odpowienią strukturę: wprowadzenie, rozwinięcie, zakończenie?
Czy grupa zapoznała się z materiałem pomocniczym „Tabela oceny prezentacji”?